08 AM | 06 Jul

«Ευήκοον μέλος» χωρίς θόρυβο! (video)

Γεννήθηκε πριν από 17 χρόνια στην Πάτρα και έκτοτε ζει στην αχαϊκή πρωτεύουσα, αλλά ξετυλίγει τη δραστηριότητά του σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

Ονομάζεται «Ευήκοον Μέλος» και είναι το παιδί ενός οκταμελούς συνόλου άρτια καταρτισμένων καλλιτεχνικώς και επιστημονικώς σολίστ – γιατί, μη λησμονούμε, μουσική είναι η τέχνη και η επιστήμη των ήχων.

Το Ευήκοον Μέλος απαρτίζουν δύο μαντολίνα, μία μαντόλα, δύο κιθάρες, ένα πιάνο, ένα κόντρα μπάσο και κρουστά.

Απευθυνθήκαμε για εξειδικευμένες πληροφορίες στη Σάνη Πέττα, εκ των συνιδρυτών του συνόλου και υπεύθυνή του, διπλωματούχο  σύνθεσης, καθηγήτρια πιάνου και μαντολίνου, καλλιτεχνική διευθύντρια του ωδείου Παγκανίνι, ιδρυτικό μέλος της ορχήστρας νυκτών εγχόρδων «Θανάσης Τσιπινάκης» του Δήμου Πατρέων.

«Ο στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα σύνολο ώστε να προβάλλουμε και να διασώσουμε τη παράδοση του μαντολίνου, μια παράδοση που υπήρχε στην Πάτρα από τις αρχές του 20ου αιώνα.

Επίσης, θέλαμε  να αναδείξουμε στο μουσικό κοινό της χώρας μας τις σύγχρονες προσεγγίσεις αυτού του οργάνου το οποίο ευρύτερα έχει ταυτισθεί με την υπέροχη, ούτως ή άλλως, καντάδα.

Κι αυτά μέσω ενός ευέλικτου και πιο “μικρού” μουσικού συνόλου.

»Αρχικά, εμμένοντας στη σιγουριά της κατακτημένης κλασσικής κουλτούρας που όλοι είχαμε, περιλάβαμε στο ρεπερτόριό μας έργα της μπαρόκ, κλασικής, ρομαντικής και σύγχρονης εποχής, ένα ρεπερτόριο που φιλοδοξεί να επαναφέρει μία φιλοσοφική και συναισθηματική διάσταση την οποία ο σύγχρονος τρόπος ζωής σπάνια προσφέρει.

 Όμως, στην πορεία πήραμε την απόφαση να συνεργαστούμε και με συνθέτες και καλλιτέχνες, κληροδότες ή κληρονόμους, της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας· κι αυτό γιατί το ελληνικό ρεπερτόριο αγκαλιαζόταν και εξακολουθεί να αγκαλιάζεται από το ελληνικό κοινό και -ας το λάβουμε όλοι υπόψη- από το κοινό του εξωτερικού».

Όμως, όταν συναντώνται ποικίλες -και ενίοτε εκ διαμέτρου αντίθετες μουσικές κουλτούρες- δεν υφίσταται ο κίνδυνος της αλλοίωσης, της απώλειας της πυξίδας;

«Και οι οκτώ ήμασταν και παραμένουμε καθηγητές μουσικής σε ωδεία και σε δημόσια σχολεία με κοινό στοιχείο την αγάπη μας στη μουσική.

Αυτό μας κάνει να μη δεχόμαστε συμβιβασμούς και να λέμε “ναι” σε οποιαδήποτε πρόταση μας γίνεται.

Μέσα από αυτό το σύνολο η προσέγγισή μας στην παρτιτούρα γίνεται πάντα με λεπτότητα, ευαισθησία και επαγγελματισμό. Προσπαθούμε σε κάθε συναυλία να μεταδίδουμε την αγάπη μας, εν γένει τον ενθουσιασμό μας για τη ζωή με “χορηγό” τις νότες.

Κίνητρό μας δεν είναι τα χρήματα, άλλωστε δεν βιοποριζόμαστε από το σχήμα αυτό.

Κίνητρο για εμάς είναι ένα φεστιβάλ με θεματική ενότητα που ταιριάζει στο ύφος μας, ο χώρος που θα παίξουμε, ο καλλιτέχνης με τον οποίο θα συνεργαστούμε ή και ο φορέας που μας καλεί – έχουμε παίξει σε ιδρύματα και σχολεία έπειτα  από πρόσκληση των διευθυντών.

»Το “σουξέ”, το εύκολο τραγούδι, η πρόχειρη μουσική, που βρίσκει γρήγορα κοινό και αποκτά ρόλο και φήμη στη σημερινή νεοελληνική πολιτισμική πραγματικότητα και κυρίαρχη κουλτούρα που ζούμε, δεν μας ενδιαφέρει.

Εμείς μιλάμε μέσα από τη μουσική μας με έργα και κομμάτια που τα κατέχουμε καλά, που είναι διαχρονικά, που μεγαλώσαμε ακούγοντάς τα κι ας μην είναι της γενιάς μας.

Μην βάζω, όμως, ταμπέλες… Η γνώμη μου είναι πως δεν παίζει ρόλο τί θα επιλέξεις να εκπροσωπήσεις μέσα από τη τέχνη της μουσικής ή από οποιαδήποτε μορφή τέχνης· πρέπει, ωστόσο, να το κάνεις με τον δέοντα σεβασμό».

Στη δεκαεπτάχρονη πορεία του το Ευήκοον Μέλος έχει ακουστεί σε διάφορες αίθουσες, μεγάλους συνεδριακούς χώρους και φεστιβάλ, καθώς και σε χώρες του εξωτερικού. Ενδεικτικά αναφέρονται γνωστοί Έλληνες καλλιτέχνες με τους ο οποίους έχει συμπράξει το οκταμελές σύνολο: Γιάννης Κούτρας , Μπάμπης Τσέρτος αποδίδοντας, μεταξύ άλλων, Σουγιούλ και Αττίκ, Βασίλης Λέκκας, Ηρώ…

Ευήκοον Μέλος. Οι συντελεστές

Μαντολίνο Α:  Γεωργιάδης Γιώργος

Μαντολίνο Β:  Πέττα Σάνη

Μαντόλα: Γκλαβάς Σωτήρης

Κιθάρα πρώτη: Παντελής Βασίλης

Κιθάρα δεύτερη:  Σκεπαρνιάς Νίκος

Κοντραμπάσο:  Καραπετιάν Βιλέν

Πιάνο:  Ζαφειρόπουλος Ανδρέας

Κρουστά : Θωίδης Πάνος

 

 

Φώτης Χρονόπουλος
Please follow and like us:

Σχόλια

σχόλια