09 AM | 09 Jun

Healthy, happy people! Μείωση λίπους χωρίς άσκηση. Γίνεται;

Αρχικά, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το λίπος είναι απαραίτητο για τη φυσιολογική λειτουργία ενός οργανισμού.

Εκτός του ότι παίζει σημαντικό ρόλο στην προστασία όλων των εσωτερικών οργάνων του σώματος, συμβάλλει και στη διατήρηση της σωστής θερμοκρασίας του.

 Όταν προσλαμβάνεται μέσω της τροφής, μεταβολίζεται στον οργανισμό και μετατρέπεται σε ενέργεια.

Με αυτήν την ενέργεια τροφοδοτούνται τα ζωτικά μας όργανα και επιτελούν τις αντίστοιχες λειτουργίες τους.

Τα λιπαρά χρειάζονται επίσης για την ενίσχυση της απορρόφησης όλων των λιποδιαλυτών βιταμινών A, D, E και Κ.

Ωστόσο, ένα λεπτό και όμορφο σώμα χαρακτηρίζεται από την ιδανική αναλογία μεταξύ λιπώδους και μυϊκού ιστού.

 Ο στόχος είναι η μείωση της λιπώδους μάζας, αλλά ποιο είναι το κατάλληλο ποσοστό της που χαρακτηρίζει το σώμα ενός υγιούς ενήλικα;

Η έννοια του περιττού λίπους αρχίζει να έχει νόημα όταν η τιμή του μέσου ποσοστού λίπους για τους άνδρες και τις γυναίκες ξεπερνά τα καθορισμένα ανώτερα όρια.

 Για να επανέλθει το σώμα στα φυσιολογικά επίπεδα ο συνδυασμός άσκησης και σωστής διατροφής μοιάζει μονόδρομος.

Για τη μείωση του σωματικού λίπους, οι ειδικοί συνιστούν οποιαδήποτε μορφή αερόβιας άσκησης συνδυασμένη με βάρη ή αντιστάσεις για τόνωση του μυϊκού ιστού.

Από την άλλη μεριά, οι γρήγοροι και απαιτητικοί ρυθμοί ζωής δεν επιτρέπουν σε όλους να ακολουθούν ένα οργανωμένο πρόγραμμα άθλησης.

Οι εξαντλητικές ώρες εργασίας ή οι οικογενειακές υποχρεώσεις πολλές φορές εμποδίζουν τη συστηματική προπόνηση.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, το να δοθεί βαρύτητα στην ισορροπημένη διατροφή μοιάζει περισσότερο εφικτό. Αλλά τι αποτελέσματα μπορεί να προσδοκά κανείς όταν σπάει το συνδυασμό άσκησης και διατροφής;

Μία σωστή διατροφή, μπορεί να κάνει τη διαφορά;

Αναμφίβολα, το ιδανικό σε μία προσπάθεια μείωσης του λίπους είναι η διατροφή να συμβαδίζει με την άσκηση.

Παρόλα αυτά, ένα καθημερινό ισορροπημένο διαιτολόγιο μπορεί ακόμα και μόνο του να συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του ποσοστού λίπους.

 Βασική προϋπόθεση, σύμφωνα με την επιστήμη της διαιτολογίας και της διατροφής, είναι να περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Η φύση άλλωστε διαθέτει ποικίλες πηγές θρεπτικών συστατικών, πολλά από τα οποία μελετώνται για τις επιδράσεις τους στο σωματικό λίπος.

Τέτοιες πηγές είναι τα εσπεριδοειδή.
Το πορτοκάλι, το γκρέιπ φρουτ και το σαγκουίνι δεν είναι μόνο γευστικά και ζουμερά, αλλά περιέχουν συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά, όπως η εσπεριδίνη, τα οποία στην κυριολεξία ξεκλειδώνουν το λίπος του σώματος.
Σε πρόσφατη κλινική μελέτη, 77 υπέρβαρα άτομα ηλικίας 29 έως 52 ετών κλήθηκαν να κάνουν ισορροπημένη διατροφή χωρίς άσκηση για 16 εβδομάδες.
Παράλληλα, κατανάλωναν καθημερινά συμπυκνωμένο εκχύλισμα εσπεριδοειδών πλούσιο σε φυσικούς λιποδιαλύτες, όπως η εσπεριδίνη.
Η μείωση του περιττού αποθηκευμένου λίπους αλλά και του κοιλιακού ήταν ορισμένα από τα σημαντικά αποτελέσματα, παράλληλα με την ορατή μείωση πόντων γύρω από τη μέση και την περιφέρεια.

Στο ίδιο συμπέρασμα οδηγήθηκαν και άλλες μελέτες, όπου οι συμμετέχοντες με περιττό λίπος έκαναν προσεγμένη διατροφή με ταυτόχρονη κατανάλωση εκχυλίσματος εσπεριδοειδών.

Τα εκχυλίσματα φυσικών συστατικών όπως τα εσπεριδοειδή προκύπτουν μετά από ειδική επεξεργασία των φρούτων, γι’ αυτό μπορεί κανείς να τα βρει κυρίως σε συμπληρώματα διατροφής.

Ακόμα και όταν δεν υπάρχει χρόνος για άθληση, η προσπάθεια μείωσης του λίπους μέσω της διατροφής μπορεί να οδηγήσει σε θεαματικά αποτελέσματα αν συνδυαστεί με ελαφριά δραστηριότητα.
Please follow and like us:

Σχόλια

σχόλια