08 AM | 09 Apr

Healthy, happy people! Η ώρα της αποτοξίνωσης, με συμβουλές από την Elizabeth Kalliklis!

Μετά από μέρες κραιπάλης, όπως το ελληνικό Πάσχα, με την υπερβολή σε κατανάλωση λιπαρών, ζάχαρης και αλκοόλ, η αποτοξίνωση είναι πραγματικά μία λέξη που και μόνο στο άκουσμά της μας ανακουφίζει.

 Τι τρώμε, λοιπόν, για να αποτοξινωθούμε από την “κακή” διατροφή που επιβάλλουν οι μέρες και τα έθιμα μας;

Et voila η λίστα με τις πιο αποτελεσματικές τροφές:

Λαχανικά
Αγκινάρες

Τα συστατικά που περιέχουν οι αγκινάρες βοηθούν το συκώτι και τη χοληδόχο κύστη για να αποβάλλουν τις τοξίνες από τον οργανισμό.

Σπαράγγια

Τα σπαράγγια περιέχουν χρώμιο που βοηθά στην ρύθμιση του σακχάρου του αίματος

Μπρόκολο

Οι φυτικές ίνες, οι βιταμίνες, τα μέταλλα αλλά και η πρωτείνη που περιέχει το μπρόκολο, είναι ο βασικός λόγος που δεν μπορεί να μείνει εκτός της λίστας τον ωφελιμότερων για αποτοξίνωση τροφών.

Λάχανο

Το λάχανο είναι γνωστό ότι βοηθά στην πρόληψη κατά κάποιων μορφών καρκίνου ίσως επειδή βοηθά ιδιαίτερα στην αποβολή τοξινών από τον οργανισμό.

 Σέλινο

Το σέλινο είναι ευρέως γνωστό για την ιδιότητα του να ανακουφίζει τις φλεγμονές και να συμβάλλει στη σωστή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

 Εκτός από το φαγητό μπορεί να προστεθεί και σε χυμούς όπου δίνει μία ιδιαίτερα γευστική χροιά.

Αγγουράκι

Αποτελείται κυρίως,   από νερό και με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην πέψη αλλά και στην ενυδάτωση του οργανισμού.

Μελιτζάνα

Επίσης βοηθά την σωστή λειτουργία του συκωτιού και της χοληδόχου κύστης αλλά και καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες χάρη στα αντιοξειδωτικά συστατικά της.

Μανιτάρια

Η κατανάλωση μανιταριών συμβάλλει στη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος οπότε είναι απαραίτητα στην διαδικασία της αποτοξίνωσης.

Σπανάκι

Η αντιοξειδωτική του δράση αλλά και η περιεκτικότητα του σε βιταμίνη C και πρωτείνη είναι πολύ σημαντικές για ώστε να παραμένουμε δυνατοί σε περιόδους αποτοξίνωσης.

Γλυκοπατάτες

Πρόκειται για μια πολύ θρεπτική τροφή καθώς εκτός από την αίσθηση χορτασμού που μπορεί να μας δώσει είναι πλούσια σε Β καροτίνη η οποία μετατρέπεται στον οργανισμό σε βιταμίνη Α και λειτουργεί σαν αντιοξειδωτικό

Κολοκύθια

Πλούσια σε βιταμίνη C τα κολοκύθια είναι από τις πιο χρήσιμες τροφές για το ανοσοποιητικό σύστημα.

Ντομάτες

Οι ντομάτες περιέχουν λυκοπένιο το οποίο βοηθά το συκώτι να φιλτράρει και να αποβάλλει τις τοξίνες.

Φρούτα

Μήλα

Η πηκτίνη και οι φλαβονόλες είναι γνωστές για την αποτοξινωτική και την αντιοξειδωτική τους δράση αλλά και για τη συμβολή τους στην υγεία του εγκεφάλου.

Goji Berries

Τα αντιοξειδωτικά συστατικά τους και η περιεκτικότητα τους σε βιταμίνη C  τα καθιστούν ιδανικά  για αποτοξίνωση..

Γκρειπφρουτ

Το γκρειπφρουτ είναι ένα αλκαλικό φρούτο που όχι μόνο έχει λίγες θερμίδες αλλά είναι γνωστό ότι βοηθά στη σωστή λειτουργία του μεταβολισμού και του συκωτιού.

Ακτινίδια

Πλούσια σε φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και ποτάσιο,  συμβάλλουν επίσης και στην σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος

Παπάγια

Δεν περιέχει μόνο βιταμίνη C, αλλά και βιταμίνες Α και Κ, μεταλλικά στοιχεία, μαγνήσιο, φυλλικό οξύ και λυκοπένιο.

Φράουλες

Οι φράουλες είναι εκτός απολαυστικές,  πλούσιες σε φολικό οξύ και ποτάσιο βοηθώντας στην ρύθμισή της υπέρτασης και αποτοξινώνοντας αρκετά όργανα του οργανισμού.

Σπόροι

Σουσάμι

Εξαιρετική πηγή πρωτείνης αλλά και μεταλλικών στοιχείων και φυτικών ινών. Αν προτιμήσετε το ταχίνι απλά σιγουρευτείτε για τα πρόσθετα που περιέχει

Κολοκυθόσπορος

Ότι καλύτερο σε  σπόρο αν και εφόσον δεν είναι επεξεργασμένος.

Πλούσιος σε μαγνήσιο και ψευδάργυρο ο κολοκυθόσπορος είναι πολύ χρήσιμος ώστε να λειτουργεί σωστά το συκώτι.

Ροφήματα

Πράσινο τσάι

Γνωστό για τις αντιοξειδωτικές ιδιότητες του καθώς βοηθά στην απομάκρυνση των τοξινών από τον οργανισμό. Η περιεκτικότητα του σε γαλλική επιγαλλοκατεχίνη (EGCG) το καθιστά πολύ αποτελεσματικό στην απώλεια βάρους αλλά και στο φιλτράρισμα των τοξινών.

Χαμομήλι

Βοηθά στον ύπνο και καλμάρει και το πεπτικό σύστημα ώστε να λειτουργεί πιο σωστά και αποτελεσματικά.

Βότανα και μπαχαρικά

Βασιλικός

Εκτός από την ευχάριστη και δροσερή γεύση που μπορεί να δώσει σε σαλάτες και smoothies είναι γνωστό βότανο για την αντιοξειδωτική του δράση και για την καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών.

Πιπερόριζα

Έχει εξαιρετική αντιφλεγμονώδη δράση και βοηθά το πεπτικό σύστημα.

Κουρκουμάς

Ο κουρκουμας έχει χρησιμοποιηθεί στο πέρασμα των χρόνων ως θεραπευτικό μέσο. Περιέχει επίσης αντιοξειδωτικά που συμβάλλουν στην υγεία του εγκεφάλου και της καρδιάς αλλά και στην πρόληψη κατά του καρκίνου.

Elizabeth Kalliklis
personal trainer 
e-mail: elizabeth@kallikli.com

Please follow and like us:

Σχόλια

σχόλια