01 PM | 05 Feb

Healthy, happy people! Τα 6 κυριότερα οφέλη της προπόνησης με βάρη!

Η προπόνηση με βάρη μπορεί να κάνει θαύματα στο σώμα μας και στον οργανισμό μας.

 Δεν αφορά μόνο στο να ενδυναμώσουμε και να μεγαλώσουμε τους μυς μας.
 Ακόμα και αν η άσκηση αποτελέι για εσας μέσο για την βελτίωση της υγείας σας, δεν θα πρέπει να την αποφεύγετε.
 Εδώ σας δίνω 6 λόγους ακριβώς για να αρχίστε να ασχολείστε με την προπόνηση με βάρη.

1. Ενδυναμωνει το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύει από ασθένειες.

 Η διατήρηση της καλής υγείας μας και του σωστού βάρους δεν είναι ο μόνος λόγος που θα μας κάνει να ξεκινήσουμε το γυμναστήριο.
Μελέτες δείχνουν ότι ακτός από το “χτίσιμο” των μυών μας η προπόνηση με βάρη ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα ώτσε να είναι ανθεκτικό απέναντι σε ιούς και ασθένειες.
Επίσης ρυθμίζει την αρτηριακή μας πίεση αλλά και τα επίπεδα στης ινσουλίνης στον οργανισμό μας.

Σύμφωνα με τους ειδικούς όσοι γυμνάζονται τακτικά ζουν κατά 3-7 χρόνια περισσότερο καθώς μειώνεται ο κίνδυνος να προσβληθούν απο καρδιοαγγειακές παθήσεις, κάποιες μορφές καρκίνου και σακχαρώδη διαβήτη.

2. Ενδυναμωνει τα οστά και τους μυς

 Η προπόνηση με βάρη είναι πιο αποτελεσματική στο να διατηρεί υγιή τα οστά και τις αρθρώσεις μας.
 Επιπλέον, ενδυναμώνει τους μυς, τους συνδέσμους και τους τένοντες και αυξάνει την ελαστικότητα ώστε να είμαστε λιγότερο επιρρεπείς σε τραυματισμούς.

3. Βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου

 Η τακτική προπόνηση με βάρη συνδέεται με βελτίωση της μνήμης και της συγκέντρωσης.

Για τη ακρίβεια όλες οι μορφές άσκησης βοηθούν στην σωστή εγκεφαλική λειτουργία,  αλλά η προπόνηση με βάρη ενισχύει τα επίπεδα του BDNF,(ένα μόριο που ευθύνεται για την ανάπτυξη και την επιβίωση των εγκεφαλικών κυττάρων) στον ιππόκαμπο που είναι σημαντικό για την εκμάθηση και τον σχηματισμό της μνήμης.

4. Αυξανει τα επίπεδα της ενέργειας
 Έστω και 30′ προπόνησης με βάρη μετά από μία ιδιαίτερα κουραστική μερα θα μας βοηθήσει να ανακτησουμε τη χαμένη μας ενέργεια, θα “επιδιορθώσει”όποια ζημιά έχει προκληθεί απο το στρες και θα ενισχύσει την ικανότητα συγκέντρωσης σε ότι ακολουθεί.
Η σωματική δραστηριότητα “στέλνει” περισσότερο οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά στους ιστούς και ευνοεί την καλύτερη λειτουργία του καρδιοαναπνευστικού συστήματος ώστε τα όργανα μας να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά.
Ακόμα και αν νιώθουμε εξαντλημένοι ύστερα από μια κουραστική μέρα, η άσκηση θα ενεργοποιήσει το σώμα μας και θα μας φτιάξει τη διάθεση.
5. Εξισορροπεί τις μεταπτώσεις στη διάθεση μας
 Πολλές μελέτες υποστηρίζουν ότι το συγκεκριμένο είδος άσκησης είναι καλύτερο από φαρμακευτικές αγωγές σε ανθρώπουσ που πασχουν από αγχώδη διαταραχή ή και κατάθλιψη και χωρίς παρανέργειες.

Γενικότερα με την άσκηση απαελευθερώνονται στον οργανισμό ενδορφίνες που μας κάνουν και νιώθουμε πιο ευχάριστα αλλά πιο συγκεκριμένα επειδή η προπόνηση με βάρη απαιτεί και περισσότερη συγκεντρωση, μας βοηθάει να ξεχνάμε τα προβλήματα μας.

6. Αυξάνει την αυτοπεποίθηση μας
 Το να βλέπουμε το σώμα μας να αλλάζει τη στάση μας και μαζί τη διαθεσή μας να βελτιώνεται, μόνο θετικό μπορεί να είναι για την αυτοπεποίθηση μας.
Επιπλέον, αυτό επηρεάζει όλους τους τους τομείς της καθημερινότητας μας με αποτέλεσμα να νιώθουμε γενικότερα καλά και όχι μόνο μεσα στο γυμναστήριο.
Όταν ανταποκρινόμαστε καλά σε μιά προσπάθεια που θεωρούσαμε μέχρι τώρα ακατόρθωτη, καταλαβαίνουμε ότι έχουμε τη δύναμη να αντιμετωπίσουμε κατά τον ίδιο τρόπο,  καταστάσεις σε κάθε τομέα της ζωής μας.

Elizabeth Kalliklis
personal trainer 
e-mail: elizabeth@kallikli.com

Please follow and like us:

Σχόλια

σχόλια