08 AM | 04 Dec

Healthy, happy people! Τα προτερήματα του πρωτεϊνούχου πρωινού !

Το να αισθανόμαστε χορτασμένοι,  για περισσότερες ώρες και να τρώμε λιγότερο το υπόλοιπο της ημέρας μας, σαφώς και είναι ένας καλός λόγος,  όχι μόνο να  μην αποφεύγουμε το πρωινό μας γεύμα,  αλλά να μας είναι και απαραίτητο.

Αν, βέβαια, το πρωινό μας είναι,  είτε πλούσιο σε δημητριακά, που περιέχουν υψηλά σάκχαρα,  είτε πολλές θερμίδες, τότε είναι σημαντικό να προσθέσουμε σε αυτό και κάποιο είδος καθαρής πρωτείνης.

Σε τι εξυπηρετεί αυτό;

Αυξημένη αίσθηση κορεσμού

Σύμφωνα με μελέτες που έγιναν στο πανεπιστήμιο του Μιζουρι στις Η.Π.Α αχετικά με την αίσθηση της πέινας, εκείνοι που κατανάλωναν 35-40gr πρωτείνης ανά γεύμα, συγκρινόμενοι με όσους κατανάλωναν γύρω στα 18gr, αισθάνονταν λιγότερο πεινασμένοι κατά την διάρκεια της ημέρας. Οι επιστήμονες που διεξήγαν την έρευνα θεωρούν, ότι τα γεύματα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτείνη, ενεργοποιούν την έκκριση μίας ορμόνης που ονομάζεται “γκρελίνη” και αυξάνει το αίσθημα  του κορεσμού.

Επιλογή πιο υγιεινών τροφών

Από τη στιγμή που αισθανόμαστε χορτάτοι κατα τη διάρκεια της ημέρας, λόγω του πρωινού μας γεύματος είναι πιο πιθανό να επιλέξουμε πιο υγιεινές τροφές, στην συνέχεια.
 Όταν πεινάμε προτιμάμε να φάμε κάτι “γρήγορο” αμφιβόλου ποιότητας και διατροφικής αξίας, που θα μας χορτάσει αντί να επιλέξουμε φρούτα ή λαχανικά. Έτσι, στερούμε από τον οργανισμό μας, σημαντικά θρεπτικά στοιχεία και ρισκάρουμε να πάρουμε άχρηστες θερμίδες που θα μας προσθέσουν κιλά. Εκτός των άλλων, καταναλώνοντας πρωτείνη, παίρνουμε και άλλα συσταικά όπως σίδηρο, βιταμίνη C και ασβέστιο, καθώς και διαφόρων άλλων ειδών ίνες αναλόγως την  πηγή της πρωτείνης.
Καλύτερη υγεία
Όταν στο πρωινο μας γεύμα καταναλώνουμε επαρκή ποσότητα πρωτείνης, τροφοδοτούμε τον μεταβολισμό μας.
Αυτό βοηθάει στο να καίμε περισσότερες θερμίδες στην καθημερινότητα μας. Όσοι δεν συνηθίζουν να παίρνουν πρωινό, κινδυνεύουν να αποκτήσουν ινσουλινοαντίσταση.
Η ινσουλίνη είναι απαραίτητη για τον οργανισμό, γιατί τον  βοηθάει  να χρησιμοποιήσει την γλυκόζη ώστε να προσφέρει ενέργεια για τις δραστηριότητες μας. Η ινσουλινοαντίσταση συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο για εμφάνιση σακχρώδους διαβήτη. Ο σακχαρώδης διαβήτης είναι μια χρόνια πάθηση που σε βάθος χρόνου σχετίζεται με καρδιοαγγειακές παθήσεις και αυξημένη αρτηριακή πίεση. 
Τι πρέπει να προσέχουμε
Παρόλο που το πρωινό γεύμα πλόυσιο σε πρωτείνη,  έχει μεγάλη σημασία, επίσης μεγαλύτερη σημασία έχει το να επιλέγουμε πηγές πρωτείνης,  χαμηλές σε λιπαρά,  όπως το άπαχο γιαούρτι ή χαμηλό σε λιπαρά ή τα ασπράδια των αυγών . 

Elizabeth Kalliklis
personal trainer 
e-mail: elizabeth@kallikli.com

Please follow and like us:

Comments

comments