09 AM | 22 Nov

Πιπερόριζα ή τζίντζερ; Όπως και να τη λες, κάνει καλό!

Η διάσημη ανατολίτικη ρίζα,  με τη χαρακτηριστική λεμονάτη και ταυτόχρονα ελαφρώς πικάντικη γεύση, προσφέρει πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό.

Το τζίντζερ χρησιμοποιείται στην ιατρική παράδοση της Ασίας από την αρχαιότητα ως φάρμακο για τη ναυτία, το κρυολόγημα, τον εμετό και τη δυσπεψία και όχι άδικα.

 Το τζίντζερ αποδεικνύεται αποτελεσματικό και στην τόνωση του οργανισμού, στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού, στη μείωση της χοληστερίνης και τη ρύθμιση του σακχάρου.

 Επιπλέον, απαλύνει τα συμπτώματα του πονοκεφάλου και του στομαχόπονου, έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και αντιμικροβιακή δράση.

Ο καλύτερος τρόπος για να επωφεληθείς από τις ευεργετικές του ιδιότητες είναι να φτιάξεις ένα τσάι με φρέσκο, τριμμένο τζίντζερ ή τζίντερ σε σκόνη.

Πόσα θρεπτικά συστατικά βρίσκεις σε μία ρίζα;

Αν πρόκειται για την πιπερόριζα πολλά!

Για την ακρίβεια, το τζίντζερ είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες και φυτικές ίνες. Επίσης είναι καλή πηγή καλίου, μαγνησίου, φωσφόρου, ασβεστίου και νατρίου, ενώ μεταξύ άλλων περιέχει και βιταμίνη C και χαλκό. Όσο για θερμίδες, ανά 100γρ. έχει μόλις 80 θερμίδες.

Πού και  πώς το βρίσκεις

Στην αγορά μπορείς να βρεις τζίντζερ ολόκληρη ρίζα φρέσκια ή αποξηραμένη, σκόνη, αιθέριο έλαιο και σε κομμάτια ζαχαρωμένο.

Το προμηθεύεσαι κυρίως από καταστήματα με μπαχαρικά και ξηρούς καρπούς, με τη φρέσκια ρίζα να συναντάται συχνά στα ράφια των μανάβικων και των super markets.

Πώς το συντηρείς

Η αποξηραμένη ρίζα και η σκόνη τζίντζερ συντηρούνται όπως κάθε μπαχαρικό σε  γυάλινα βαζάκια με καπάκια που κλείνουν καλά και σε ντουλάπια που δεν εκτίθενται σε υψηλές θερμοκρασίες και υγρασία, όπως αυτά που βρίσκονται δίπλα στο φούρνο και το ψυγείο.

 Η φρέσκια ρίζα πάλι συντηρείται καλύτερα στο ψυγείο.

Το τζίντζερ στην κουζίνα

Βασικό συστατικό της ασιατικής κουζίνας -κινέζικο, ιαπωνικό, ταϊλανδέζικο και ινδικό χωρίς τζίντζερ δεν γίνονται-, τα τελευταία χρόνια έχει κατακτήσει και τις δυτικές συνταγές.

Από τα καλύτερα εστιατόρια μέχρι τα εργένικα σπίτια, το τζίντζερ έχει κατορθώσει να ριζώσει στις κουζίνες και συχνά κάνει την εμφάνιση του ακόμη και σε παραδοσιακές συνταγές, τις οποίες μεταμορφώνει γευστικά.

Μπαίνει σε μαρινάδες για κρέας, πάει πολύ σε κοτόπουλο και χοιρινό, ενώ λίγο τριμμένο τζίντζερ μέσα στα μπιφτέκια και τα γιουβαρλάκια, ειδικά αν πρόκειται για κιμά από πουλερικά, δίνει ξεχωριστή νοστιμιά.

Τζίντζερ μπορείς να προσθέσεις και σε σάλτσες για μια ιδιαίτερη νότα σε λαδερά, κοκκινιστά και λεμονάτα κατσαρόλας, αλλά και στις βελουτέ σούπες, όπως η καροτόσουπα και η κολοκυθόσουπα. Στις σαλάτες μπορείς είτε να βάλεις τζίντζερ στο dressing είτε και να ψιλοκόψεις ή να τρίψεις λίγο μέσα -οι πράσινες σαλάτες και οι σαλάτες με όσπρια το αγαπούν πολύ.

Το τζίντζερ ωστόσο δεν μπαίνει μόνο στο φαγητό, αλλά και στα γλυκά.

Την περίοδο των Χριστουγέννων πρωταγωνιστεί στα περίφημα gingerbread cookies και όλο τον υπόλοιπο χρόνο μπαίνει με μεγάλη επιτυχία σε κρέμες, κουλουράκια, κριτσίνια, γλυκά κουταλιού, μαρμελάδες και κέικ.

Οι ζαχαρωμένες φέτες από τζίντζερ είναι μια ξεχωριστή λιχουδιά που μπορείς να απολαύσεις ως έχει ή να ψιλοκόψεις για να προσθέσεις στα γλυκά. Τέλος, με τζίντζερ ετοιμάζεις χυμούς, smoothies και τονωτικά ζεστά και κρύα ροφήματα.

Προσοχή όμως, επειδή το φρέσκο τζίντζερ έχει πολλές ίνες και έντονη γεύση το προσθέτεις στις συνταγές σου πάντα ξυσμένο ή ψιλοκομμένο.

Please follow and like us:

Σχόλια

σχόλια